2014. május 25., vasárnap

Indulj el az úton! - Miért is jó gyalózni az Országos Kéktúrán?

Sziasztok! 2014 március végén kezdtem el az utam az Országos Kéktúrán. Apró részletekben, többnyire hétvégente tervezem bejárni az Írott-kőtől Hollóházáig hömpölygő 1128 kilométeres turistautat. Nem sietem el, 3-4 évig tart majd. Ez alatt az idő alatt sok minden fog történni körülöttem, és sok minden fog változni bennem. Ha van kedved, kövesd végig az utamat, ami talán ezáltal kicsit a Tiéd is lesz.

Ha pedig éppen azon hezitálsz, hogy elindulj-e Te is a Kéktúrán, akkor pár cucc, ami miatt szerintem olyan jó ez:
- A Kéktúra gyönyörű helyeken vezet keresztül, így nem kell sokat agyalni az útvonalterven, mert ez adott. Dombok, őznyomokkal teli erdők, patakok, várak, templomok, sziklák, madarak, lepkék és minden ami csak kell…
- Szinte mindenki számára elérhető, ha a távolabbi szakaszokat problémás is megszervezni, megvalósítani, de a közeledben lévő pár száz kilométert akkor is szinte biztos, hogy mindenki bejárhatja, aki csak szeretné.
- Átmozgat, felfrissít, kitisztítja a kattogó agyat.
- Váratlan meglepetéseket tartogat, sosem tudhatod, mikor mi vár Rád, és pontosan mi is fog történni.
- Lesznek helyzetek, amikor nehéz. A sajgó izmok, a zuhogó eső, egy méretes kidőlt fa, vagy egy patak, esetleg egy alapos eltévedés – adott pillanatban kiakaszt, de utána jó érzés, hogy ezen is sikerült túljutni. És ez a tudat erőt ad a hétköznapok nehézségeihez is.
- A végén kapsz egy kitűzőt :D.
Ha Te is járod a Kéket, Te miért szereted?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése